با ایرانگردان ایرانگرد شو
سریلانکا
مروارید اقیانوس هند
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 سفر به سریلانکا، مروارید اقیانوس هند

سریلانکا یک مقصد فوق العاده برای سفر همه جانبه است. بسیاری از مردم درباره سواحل مجلل پوشیده از نخل ها خط ساحلی طولانی استوایی اقیانوس هند این جزیره را پوشانده اند، شنیده اند. همین طور درباره موج سواری در این سواحل. اما کشور کوچک آسیایی که قبلاً به نام سیلان شناخته می شد - که در منطقه جغرافیایی قابل مقایسه با جمهوری ایرلند قرار دارد - چیزهای بیشتری برای ارائه به مسافران کنجکاو نسبت به تعطیلات ساحلی دارد.

پایتخت‌های باستانی سریلانکا سینهالی آنورادها پورا و پولونارووا هستند، جایی که داگوباهای گنبدی زیبا، که بلندترین آن‌ها در دوران پیش از مسیحیت در مقیاسی برای رقابت با اهرام مصر ساخته شده‌اند، بر فراز ویرانه‌های صومعه‌های جنگلی که با مجسمه‌های بودایی با قدمت چندین سده با حکاکی‌های زیبا تزیین شده‌اند، قرار دارند.

معابد غاری بسیار زیبا در دامبولا و بودهینا، حکاکی‌های سنگی مرتفع بودا در آووکانا و بودوروف کالا، و قلعه‌های سلطنتی باشکوه بالای تخته سنگ در سیگیریا و یاپاهوا وجود دارد.

شهر زیبای کندی، جدیدترین پایتخت سلطنتی سریلانکا، به خاطر معبد دندان شهرت دارد که به عنوان نمادی زنده از تاریخ ۲۴۰۰ ساله بودایی سریلانکا است. هم‌زمان با کندی، اما تقریباً از هر متفاوت با آن، شهر بندری گال، یک مرکز تجاری استعماری سابق - که به نوبه خود در اختیار پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها قرار داشت - است که شهر قدیمی آن در بزرگترین و بهترین مکان‌ها محافظت می‌شود.

این مجموعه چشمگیر از جاذبه‌های فرهنگی - که بسیاری از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند - با برخی از مناظر زیبا و تماشای حیات وحش عالی در تعامل است. تپه کانتری که در جنوب کندی قرار دارد، پوششی از مزارع چای منظم را در بر می گیرد که در میان چمنزارهای مه آلود و جنگل های بارانی انبوه مملو از گیاهان و حیواناتی است که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند.

شبکه‌ای از پارک‌های ملی در حال رشد از متراکم‌ترین جمعیت حیوانات محافظت می‌کند. حیواناتی مانند فیل‌ها و پلنگ‌های آسیایی و دسته طاووس (که اغلب در حال اجرای رقص جفت‌گیری تماشایی خود در کنار جاده دیده می‌شوند) و همچنین خرس تنبل، گراز وحشی و آهو و گله میمون‌ها.

چه ترجیح می‌دهید در مکان‌های شناخته‌شده قرار بگیرید یا از مسیرهای پرمخاطب کاوش کنید، چه سلیقه‌تان به سمت تعطیلات ساحلی، تماشای حیات‌وحش، گشت‌وگذار در مناظر فرهنگی یا کوه‌پیمایی‌های کوهستانی باشد، و یا اینکه اولویت شما لوکس بودن، قیمت متوسط نسبت یا مقرون به صرفه بودن باشد، در تور سریلانکا این پیکج نادر را یکجا خواهید یافت.