با ایرانگردان ایرانگرد شو
اصفهان
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

اصفهان مقصدی است که کسانی که به دنبال ترکیبی از تاریخ کهن و فرهنگ مدرن هستند، باید از آن دیدن کنند. معماری خیره کننده اسلامی شهر، از جمله میدان نقش جهان و مسجد شاه، نگاهی اجمالی به عظمت سلسله صفویه دارد. علاوه بر این، اصفهان بازاری پر جنب و جوش است که در آن می توانید صنایع دستی و ادویه های اصیل خرید کنید. اصفهان فراتر از مکان های تاریخی خود، فرهنگ مدرن پر رونقی را با ترکیبی منحصر به فرد از قدیم و جدید ارائه می دهد. کافه های شلوغ و گالری های هنری شهر با بازارهای سنتی آمیخته شده اند و فضایی پر جنب و جوش و پویا ایجاد می کنند. بازدید از اصفهان فرصتی بی نظیر برای تجربه تاریخ و فرهنگ غنی ایران و همچنین غرق شدن در شهری مدرن و پر جنب و جوش است. اگر به دنبال مقصدی هستید که هم تاریخ باستان و هم فرهنگ معاصر را ارائه دهد، اصفهان مکانی است که باید بروید.

 

 

اصفهان که زمانی یک مرکز تجاری شلوغ در جاده باستانی ابریشم بود، اکنون به شهر مدرنیته تبدیل شده است و تاریخ غنی خود را با فرهنگی پر جنب و جوش و مترقی در هم می آمیزد. در اینجا روایتی در پیش چشمان شماست که بهترین جاذبه های اصفهان را به نمایش می گذارد.

قطعا به عنوان یک ایرانی به فرهنگ و تاریخ این کشور می‌بالید و نام اصفهان در این زمینه برایتان نانی آشناست.

 وقتی وارد اصفهان میشوید و در هوای گرم آن نفس می کشید، وجود شما در حال لذت بردن خواهد بود. اولین ایستگاه ما میدان نقش جهان است، میراث جهانی یونسکو که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. هنگامی که شما در میدان قدم می زنید، تحت تاثیر معماری خیره کننده ساختمان های اطراف قرار خواهید گرفت. مسجد بزرگ امام در مقابل شما قرار خواهد داشت که گنبدهای فیروزه‌ای آن زیر نور خورشید می‌درخشد. با تماشای این شاهکار معماری اسلامی نمی‌توانید احساس هیبت نکنید. در ادامه از کاخ چهل ستون، کاخی که زمانی پادشاهان و ملکه های ایرانی را در خود جای داده بود دیدن کنید. این کاخ گواهی بر عظمت و عظمت سلسله صفویه است. از کاشی‌کاری‌های پیچیده و نقاشی‌های دیواری که دیوارها و سقف‌ها را تزیین می‌کند شگفت‌زده خواهید شد. وقتی در شهر گشت و گذار میکنید، نمی‌توانید متوجه ترکیب سنتی و مدرن اصفهان نشوید. در یک خیابان، بازارهای سنتی فرش دستباف و ادویه عرضه میشود، در حالی که در خیابان بعدی، کافه ها و گالری های هنری مدرن را می بینید. شهر با انرژی پیشرفت و نوآوری مانند یک موجود زنده عمل میکند. یکی از نکات جالب این سفر بازدید از پل سی و سه پل خواهد بود. روزگاری وقتی از روی پل عبور می‌کردید، زیبایی آرام زاینده‌رودی که از زیر آن جاری بود، همه را تحت تأثیر قرار میداد. با اینکه زاینده رود چندی ست خشک شده اما همچنان سی و سه پل مکان محبوبی برای مردم محلی برای جمع شدن و لذت بردن از مناظر اصفهان است. در ادامه سفر خود به اصفهان از کلیسای جامع وانک، یک کلیسای ارمنی که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد، بازدید کنید. کلیسای جامع گواهی بر تنوع مذهبی اصفهان و ایران است که از دیرباز بخشی از هویت اصفهان بوده و خواهد بود. قطعا تحت تأثیر زیبایی نقاشی های دیواری و کنده کاری های پیچیده ای که دیوارها را تزیین می کند، به عمق تاریخ و مذهب سفر خواهید کرد.

زمانی که برای ترک اصفهان آماده می شوید، هرگز این شهر تضادها را فراموش نخواهید کرد. اصفهان زیبایی گذشته اش را به شما نشان داده و در عین حال هیجان آینده اش را در آغوش می کشد. این شهری ست که همیشه در قلبتان عزیز می ماند و روزی بر خواهید گشت تا شگفتی های بیشتری را کشف کنید.