با ایرانگردان ایرانگرد شو
قشم
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور قشم با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551

 

درباره جزیره قشم و تور قشم

 

جزیره قشم در چند کیلومتری سواحل جنوبی ایران (خلیج فارس) و در مقابل شهرهای بندری بندرعباس و بندر خمیر قرار دارد. این جزیره که یک منطقه آزاد به مساحت 300 کیلومتر مربع (116 مایل مربع) است، 135 کیلومتر طول دارد و از نظر استراتژیک در تنگه هرمز قرار دارد و تنها 60 کیلومتر (37 مایل) از بندر خصب عمان فاصله دارد و حدود 180 کیلومتر (112 مایل) از بندر رشید امارات متحده عربی.. در تابستان معمولاً دمای هوا بین 45 تا 35 و در زمستان بین 15 تا 20 درجه باقی می‌ماند. میزان رطوبت هوا معمولاً حدود 60 تا 70 درصد است. بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم از اواخر پاییز تا اوایل بهار است. هوا در این فصول معتدل و بهاری ست و حتی شما میتوانید در طول روز به شنا،غواصی و ورزشهای آبی در آبهای نیلگون خلیج فارس بپردازید. این آب و هوا نسبتا در دیگر جزایر خلیج فارس مانند هنگام و هرمز نیز دیده میشود.

برای رسیدن به قشم دو راه عمده وحود دارد. یا از طریق سفر هوایی و یا از طریق اتوبوسهای دریایی، از بندرعباس به جزیره قشم. پیشنهاد ما برای رفتن به بندرعباس از راه زمینی سفر با قطار است.

ماهیگیری یکی از مشاغل پیشرو ساکنان جزیره قشم است. در زمین های کوچک زیر کشت، خرما و خربزه می رویند. نمک در سواحل جنوب شرقی قشم استخراج می شود. قشم به خاطر طیف گسترده ای از جاذبه های بوم گردی مانند جنگل های دریایی حرا معروف است. به گفته کارشناسان محیط زیست، سالانه حدود 1.5 درصد از پرندگان جهان و 25 درصد از پرندگان بومی ایران به قشم و جنگلهای آن مهاجرت می کنند که این سبب شده تا قشم اولین ژئوپارک ملی ایران را دارا باشد. قلعه باستانی پرتغالی ها، مساجد تاریخی، زیارتگاه های سید مظفر و بی بی مریم و برکه های مختلف و جنگل های حرا از جمله جاذبه های گردشگری این جزیره است که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد. گنبدهای متعدد، غارهای نمکی، محوطه حفاظت‌شده روستای شیبدراز که لاک‌پشت‌های منقار عقابی از آن بیرون می‌آیند، اسکله‌ها و اسکله‌های متعدد از پتانسیل‌های گردشگری این جزیره هستند. جزایر ناز در جناح جنوبی جزیره قشم قرار دارند. صدف ها، مرجان ها، ماهی های رنگارنگ و پرندگان دریایی در این جزایر گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. پیاده روی به سمت جزیره بر روی شن های نرم و مرطوب از طریق راه ارتباطی سنگ ریزه ای بین این جزایر و قشم در زمان جزر امکان پذیر است.

قشم نه تنها بزرگترین جزیره خلیج فارس است، بلکه بزرگترین جزیره مستقل جهان است. قشم به تنهایی بزرگتر از 20 کشور جهان است. بنادر عمده و خصوصی قشم به دلیل موقعیت استراتژیک و بازار پررونق و واردات کالا بسیار فعال است. همچنین قشم یک منطقه آزاد تجاری ست و همین سبب شده تا این جزیره به یکی از مقصدهای محبوب برای خرید کالا تبدیل شود. فروشگاه های فراوان با قیمت مناسب و برندهای جذاب در سراسر شهر قشم و بازارهای متنوع آن به چشم می‌خورد. قشم تاریخچه ای دور و دراز دارد و در زمان ساسانیان به آن ابرکاوان می گفتند. اگرچه قشم از هر نظر نسبتاً مستقل است و بزرگترین جزیره مستقل جهان به حساب می‌آید اما بنا به دلایلی بروکراسی اداری اکنون جزء استان هرمزگان محسوب می شود.

جنوب ایران نیز غذاهای خاص خود را دارد. توموشی یک نان محلی بسیار نازک با سس مخصوص است که با تخم مرغ و پنیر پخته می شود. مردم محلی نیز نوشیدنی خاص خود، شیر-چای را دارند.



جاذبه های طبیعی تور قشم

قشم یکی از بزرگترین جزایر ایران و خلیج فارس است. این جزیره به دلیل زیبایی‌های طبیعی خود، لقب «جزیره عجایب هفتگانه» را گرفته است.

جنگل حرا در تور قشم

جنگل حرا یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های طبیعی قشم و ایران است. این جنگل در آب‌های شور دریا رشد می‌کند و ریشه‌های درهم‌تنیده آن به شوری آب مقاوم است. درختان جنگل حرا در فصل جزر از آب بیرون می‌آیند و منظره‌ای تماشایی را ایجاد می‌کنند.

جنگل حرا در شمال غربی جزیره قشم و در مساحتی بیش از ۸۲ هزار هکتار قرار دارد. این جنگل یکی از بزرگترین جنگل‌های حرای جهان است و به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره یونسکو به ثبت رسیده است.

درختان جنگل حرا از نوع «آکاسیا نیلوفیلا» هستند. این درختان دارای ریشه‌های انبوه و محکمی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در آب‌های شور دریا رشد کنند. ریشه‌های درختان حرا به هم می‌پیوندند و یک شبکه‌ی درهم‌تنیده‌ای را تشکیل می‌دهند که به آن‌ها کمک می‌کند تا از جریان آب و امواج دریا محافظت شوند.

جنگل حرا زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران است. از جمله حیواناتی که در این جنگل زندگی می‌کنند می‌توان به پرندگان، ماهی‌ها، خرچنگ‌ها، و لاک‌پشت‌ها اشاره کرد.

جنگل حرا از اهمیت زیست‌محیطی بالایی برخوردار است. این جنگل به عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند و آب‌های شور دریا را شیرین می‌کند. همچنین، جنگل حرا به حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن کمک می‌کند.

برای حفاظت از جنگل حرا، اقدامات مختلفی انجام شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد منطقه‌ی حفاظت‌شده، ممنوعیت قطع درختان، و کنترل آلودگی دریا اشاره کرد.

دره ستارگان در تور قشم

دره ستارگان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قشم است. این دره در اثر فرسایش باد و آب به شکل‌های عجیب و غریب درآمده است. دره ستارگان در شب به دلیل وجود نورهای خیره‌کننده‌ای که از زمین می‌تابند، منظره‌ای بسیار زیبا و شگفت‌انگیز دارد.

تنگه چاهکوه در تور قشم

تنگه چاهکوه یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی قشم است. این تنگه باریک و پرپیچ‌وخم است و برای عبور از آن باید از میان صخره‌های بلند و مرتفع عبور کنید.

غار نمکدان در تور قشم

غار نمکدان یکی از طولانی‌ترین غارهای نمکی جهان است. این غار در عمق 100 متری زمین قرار دارد و از سه دالان مختلف تشکیل شده است.

جزایر ناز در تور قشم

جزایر ناز یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم است که در زمان جزر به خشکی می‌پیوندند. این جزایر محل زندگی دلفین‌های زیادی است و می‌توانید از نزدیک شاهد بازی دلفین‌ها باشید.

ساحل نقره‌ای در تور قشم

ساحل نقره‌ای یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم است که به دلیل وجود کانی‌های معدنی براق، درخشندگی خاصی دارد.

بام قشم در تور قشم

بام قشم یکی از بلندترین نقاط جزیره است و از آنجا می‌توانید نمای زیبایی از جزیره و خلیج فارس را تماشا کنید.

 

جاذبه های تاریخی تور قشم

قشم همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلعه پرتغالی‌ها در تور قشم

قلعه پرتغالی‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی قشم است. این قلعه در قرن 16 میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شد و در دوران قاجار به عنوان زندان استفاده می‌شد.

 

قلعه سلخ در تور قشم

قلعه سلخ یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی قشم است. این قلعه در دوران ساسانیان ساخته شد و در دوران صفویه و قاجار به عنوان زندان استفاده می‌شد.

شهر تاریخی لافت در تور قشم

شهر تاریخی لافت یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ایران است. این شهر در دوران ساسانیان ساخته شد و معماری آن ترکیبی از معماری ایرانی و عربی است.

خانه‌های بوم‌گردی قشم

قشم همچنین دارای خانه‌های بوم‌گردی متعددی است که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید و از نزدیک با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم جزیره آشنا شوید.

اگر قصد سفر به قشم را دارید، برنامه ی سفر خود را طوری تنظیم کنید که از جزایر هرمز و هنگام که در نزدیکی قشم قرار دارند نیز دیدن کنید.



جزیره ی هنگام

 

برای رفتن به جزیره ی هنگام باید از اسکله هنگام به قایق های موتوری استفاده کنید. هنگام داریا سه بخش کلی ست. هنگام جدید، هنگام قدیم و غیل. هنگام به بازارهای محلی رنگارنگ آن معروف است که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده اند و در کنار ساحل بنا شده اند. اگر به این بازار سر زدید، حتما غذاهای دریای هنگام مثل سمبوسه های صدف و ماهی و یا هشت پا که به آن اکنیاس میگویند را امتحان کنید. همچنین میتوانید طرح های زیبای حنا را روی دست و بدن خود تجربه کنید. سواحل هنگام در ایران بی نظیر است. از معروفترین سواحل جزیره هنگام میتوان به ساحل خنیزی و ساحل خماسی اشاره کرد. در ساحال خنیزی شما میتوانید طلوع خورشید را به نظاره بنشینید و در طول روز در آن شنا کنید و هنگام شب از تلالو مهتاب در آبهای دریا لذت ببرید. در یک صبح بی ابر و هنگام طلوع آفتاب، سایه ای از کوه های خصب عمان از ساحل خنیزی در جزیره هنگام قابل مشاهده است. اگر بخت با شما یار باشد حتی میتوانید پلانگتونهایی که در شب میدرخشند را هم ببینید. علاوه بر موجودات دریایی، مهمترین حیوان جزیره هنگام آهوهای هنگام است که به جبیر یا جبیره معروفند. این آهوها با جثه ای کوچک در مناطق دور از شهر در گردشند. علاوه بر اینها اگر سوار بر قایق اندکی از ساحل هنگام فاصله بگیرید، شانس دیدن دلفینهای هنگام را خواهید یافت. تجربه ی کمپ در هنگام تجربه ی خاصی ست. برای کمپ پیشنهاد ما ساحل خنیری و روستای غیل است. همچنین میتوانید با یک قلاب ساده در جزیره هنگام به ماهیگری بپردازید و از خوردن ماهی کبابی تازه که به دست خودتان صید شده لذت دوچندان ببرید.

 

جزیره هرمز

 

هرمز جزیره نیست، یک سیاره ست. کسانی که هرمز را دیده اند این حرف را تایید میکنند. هرمز همانطور که از نامش پیداست در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و نامش هم از همین تنگه برگزیده شده است. آب و هوای هرمز مانند قشم و جزیره هنگام است و بهترین زمان سفر به آن از اواخر پاییز تا اوایل بهار میباشد. مهمترین ویژگی هرمز که هرمز را در جهان شاخص کرده است خاکهای رنگی این جزیره می‌باشد. در ساحل سرخ هرمز این خاک به رنگ قرمز و در دره رنگین کمان به رنگهای متنوع دیگر دیده میشود. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند دره مجسمه‌ها و دره سکوت و سحل لاک پشت‌ها که محل تخم ریزی لاک پشت‌های دریایی ست، هرمز را به مقصدی بی نظیر برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است. ساحل مفنق محل اجتماع طبیعت گردانی ست که کمپینگ را برای سفر خود برگزیده‌اند. با اقامت چند روزه در هرمز با تماشای غروب، شنا در خلیج فارس و درک آرامش هرمز خاطره ای به یاد ماندنی را بریا خود رقم بزنید.

جزیره هرمز همواره میزبان کمپرها و بک پکرها از سراسر دنیاست. جزیره هرمز جو جالبی دارد و به محض ورود به آن جادویی بودن آن را پیش از چشم با جان خود حس خواهید کرد.

 

برای اطلاعات بیشتر رزرو تور قشم با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551