با ایرانگردان ایرانگرد شو
چابهار
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

چابهار یه منطقه ی به شدت زیبا و پر از ناشناختنی هاست. یه تجربه ی خاص و به یاد موندنی برای کسانی که عشق سفرن. منطقه آزاد چابهار تلفیقی از فرهنگها، رنگ ها، آثار تاریخی و باستانی، منظره ی باورنکردنی دریای عمان و طبیعت کمیاب و خیره کننده ست.

بادهای موسمی از شبه قاره هند (در تابستان) چابهار رو به خنک‌ترین بندر جنوبی در تابستان و گرم‌ترین نقطه ایران در زمستان تبدیل کرده. برای همین به اون چابهار میگن که مخفف کلمه ی «چهار بهار» ه. یعنی چابهار، چهار فصلش بهاری ه. دریای عمان جون میده برای ورزش‌های آبی، غواصی، موج‌سواری و.... جدای از این تماشای طلوع و غروب خورشید خلیج چابهار آرامش عجیبی داره.

وقتی رفتید چابهار جاذبه های خیره کننده ای مثل دریاچه صورتی رو حتما ببینید و حتما یه سر به بازارهایی با فضای پاکستانی و هندی بزنید. اونجا قهوه خونه ها و چایخونه های کلاسیک داره که میتونید توی اونها برای استراحت توقف کوتاهی داشته باشید و با خون گرم ترین مردم محلی جهان هم کلام بشید و از ماجراهای عجیب چابهار بشنوید. اونجا که رفتید غذاهای محلی و پاکستانی پر از ادویه های خوشمزه مثل کراهی رو هم بچشید.

چابهار پر از جاهای دیدنی ه. واقعا تمومی نداره. مثلا: روستای رمین با ساحل صخره‌ای باشکوه، اسکله بریس، تالاب لیپار و دریاچه صورتی (قبلا گفته بودم اینو)، دماغه پزم، آتشفشان های گلی (گل افشان)، غارهای باستانی، بندر تنگ، درخت انجیر معابد، قلعه پرتغالی ها در تیش، و... همگی مکان هایی هستند که هر زمان که به چابهار رسیدید از اونها دیدن به عمل آورید:)). تو خلیج گواتر میتونید قایق سواری کنید و اگر شانس داشته باشید، دلفینها رو هم خواهید دید. چیزی که هر مسافری را شگفت زده می کنه، کوه های رنگارنگ عجیب و غریبیه که به کوه های مریخ معروفه. اگه از مسیر چابهار به سمت جنگل حرا و پاکستان رو برید حتما میبینیدش. جنگل حرا رو هم از دست ندید. گاندوهای معروف چابهار رو هم اینجا میتونید ملاقات کنید. البته منظورم گاندوهای واقعی ه که از گونه ی تمساح ها هستن:)).
اما شاید بکرترین و خفن ترین جاذبه ی این سفر، ساحل درک باشه. جایی که کویر به دریا میرسه. این چیزیه که هیچ جا دیگه مثلش رو نمی‌تونید ببینید. راستی به تک درخت نخل تنهای درک هم سر بزنید و از تنهایی درش بیارید.
در آخر هم میتونید توی منطقه آزاد با قیمت های مناسب کلی خرید انجام بدید یا به قول معروف خرید تراپی کنید.
خلاصه هر چی از چابهار بگم کم گفتم. برید خودتون ببینید.


چابهار، شهری بندری در جنوب شرقی ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی دارد.

جاذبه‌های طبیعی چابهار

• ساحل درک:
ساحل درک یکی از زیباترین سواحل ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این ساحل به دلیل ماسه‌های سفید و آب‌های نیلگونش، به بهشت گمشده ایران معروف شده است.

• ساحل چابهار:
ساحل چابهار نیز یکی از زیباترین سواحل ایران است که در خود شهر چابهار قرار دارد. این ساحل به دلیل وجود صخره‌های مرجانی و آب‌های زلالش، مکان مناسبی برای شنا و غواصی است.

• منطقه حفاظت شده گاندو:
منطقه حفاظت شده گاندو یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شده ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این منطقه زیستگاه انواع مختلفی از حیوانات از جمله گورخر ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، و پلنگ ایرانی است.

• تالاب لیپار:
تالاب لیپار یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این تالاب به دلیل وجود گل‌های وحشی صورتی‌رنگش، به تالاب صورتی معروف شده است.
]
• کوه‌های مریخی: کوه‌های مریخی یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این کوه‌ها به دلیل شکل‌های عجیب و غریبشان، شبیه به مریخ هستند.

• جنگل‌های حرا:
جنگل‌های حرا یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این جنگل‌ها در آب‌های شور دریا رشد می‌کنند و ریشه‌های درهم‌تنیده آن‌ها به شوری آب مقاوم است.

* غارهای بان مسیتی:
این غارها در نزدیکی چابهار قرار دارند و دارای اشکال و نگاره‌های زیبا هستند.

* منطقه آزاد چابهار:
این منطقه آزاد دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله مراکز خرید، رستوران‌ها، و تفریحات آبی است.

* چشمه آبگرم گنو:
این چشمه آبگرم در نزدیکی چابهار قرار دارد و دارای خواص درمانی است.

* دشت گل‌های لاله واژگون:
این دشت در فصل بهار مملو از گل‌های لاله واژگون می‌شود.

* منطقه حفاظت شده جنگل‌های هیرکانی چابهار:
این منطقه یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های هیرکانی ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد.

* کوه‌های بشاگرد:
این کوه‌ها در نزدیکی چابهار قرار دارند و دارای مناظر طبیعی زیبا هستند.


جاذبه‌های تاریخی چابهار

• قلعه پرتغالی‌ها:
قلعه پرتغالی‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی چابهار است. این قلعه در دوران حکومت پرتغالی‌ها در خلیج فارس ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های پرتغالی در این منطقه است.

• مسجد جامع چابهار:
مسجد جامع چابهار یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران است که در دوران حکومت صفویان ساخته شد. این مسجد دارای معماری زیبای ایرانی است.

• روستای تیس:
روستای تیس یکی از قدیمی‌ترین روستاهای ایران است که در نزدیکی چابهار قرار دارد. این روستا دارای معماری سنتی ایرانی است و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی دارد.

* قلعه تیس:
این قلعه در روستای تیس قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی چابهار است.
* مسجد جامع تیس:
این مسجد در روستای تیس قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران است.
* قبرستان تیس:
این قبرستان در روستای تیس قرار دارد و دارای سنگ‌قبرهایی با قدمت بیش از هزار سال است.


• مزار امامزاده علی بن زید:
مزار امامزاده علی بن زید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی چابهار است. این مزار در نزدیکی چابهار قرار دارد و مورد احترام شیعیان و سنی‌ها است.


جاذبه‌های فرهنگی چابهار

* صنایع دستی چابهار:
صنایع دستی چابهار بسیار متنوع و زیبا هستند. از جمله صنایع دستی این شهر می‌توان به سفالگری، حصیربافی، و صنایع دستی دریایی اشاره کرد.

* غذاهای محلی چابهار:
غذاهای محلی چابهار بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. از جمله غذاهای محلی این شهر می‌توان به ماهی کبابی، حلوا ارده، و خورش دال عدس اشاره کرد.

نکات مهم برای سفر به چابهار

* بهترین زمان سفر به چابهار فصل پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها، آب و هوا معتدل است و از گرمای شدید تابستان در امان هستید.
 **برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی چابهار، کفش و لباس راحت بپوشید.